Co jeść, by zachować dobry wzrok?

Choroby oczu dotykają nas coraz częściej. Ciągle wpatrujemy się w ekrany komputerów, żyjemy w pośpiechu i stresie. Jemy byle jak i byle co, nawet nie zdając sobie sprawy, że w ten sposób niszczymy sobie wzrok. Co zatem należy jeść, by długo cieszyć się sprawnymi oczami? Czy  zrobiony przez nas sos czosnkowy,nam w tym pomoże?Oto odpowiedź na to pytanie:

Pomarańczowe warzywa

marchewkiPomarańczowe warzywa zawdzięczają swój kolor naturalnemu żółtopomarańczowemu barwnikowi nazywanemu beta-karotenem, który jest przetwarzany przez nasz organizm na witaminę A. Dużą zaletą dostarczania organizmowi witaminy A poprzez bogatą i różnorodną dietę jest to, że nasze ciało przetwarza tyle beta-karotenu, ile jest mu potrzebne, natomiast dostarczana witamina w formie suplementu może prowadzić do jej nadmiaru, który jest szkodliwy.

Mama nie kłamała, gdy mówiła, że gdy będziesz jadł marchewki, będziesz mógł widzieć w ciemności – brak witaminy A może pogorszyć naszą zdolność do widzenia po ciemku! Inne produkty bogate w beta-karoten zwykle zawierają też dużo witaminy C, niezbędnej do produkcji odpowiedniej ilości kolagenu, który jest składnikiem rogówki oka. Takie produkty to m.in. słodkie ziemniaki, kabaczek i dynia. Spróbuj zupy z pieczonego kabaczka, hummusu albo frytek ze słodkich ziemniaków – uwierz, są o niebo lepsze i zdrowsze od tradycyjnych, niezdrowych frytek!

Cytrusy i robiony sos czosnkowy opinie

cytrusyPomarańcze, grejpfruty, mandarynki, cytryny i inne tego typu owoce są bogate w witaminę C, niezbędną dla zdrowia naszych oczu. Antyoksydanty w nich zawarte mogą opóźnić, a nawet uchronić nas przed zaćmą i innymi chorobami oczu.

Witamina C łatwo ulega zniszczeniu pod wpływem wysokiej temperatury i światła, zatem najlepiej jest spożywać owoce na surowo, takie też są najpyszniejsze. Spróbuj świeżo wyciskanego soku z marchwi i pomarańczy (podwójne zbawienie dla twoich oczu!) lub polej sokiem z cytryny i odrobiną oliwy z oliwek sałatkę zrobioną z zielonej sałaty.

Owoce te zawierają też flawonoidy – antyoksydanty, które razem z witaminą C potrafią zdziałać cuda w organizmie, zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka i znacząco spowolnić procesy starzenia, a także ochronić nasze oczy przed jaskrą i ogólnym zniszczeniem.Przepisów jak zrobić sos czosnkowy jest bardzo wiele.

 Borówki

borowkiWszystkie borówki – od czarnych jagód aż po truskawki – są prawdziwą kopalnią witaminy C (jak już wspominaliśmy, witamina ta znacznie zmniejsza ryzyko zachorowania na jaskrę, a także spowalnia naturalne procesy niszczenia się wzroku). Ze wszystkich borówek, czarna porzeczka zawiera największe ilości bardzo silnych antyoksydantów zwanych antocyjanami. Borówki o czerwonym kolorze zawierają również bardzo duże ilości barwnika – beta-karotenu, który ma wręcz zbawienne działanie na nasze oczy.

Spożywanie zdrowych świeżych owoców na pewno pomoże Ci również gdy chcesz schudnąć, ponadto to większość z nas lubi np. używając do pizzy sos czosnkowy ręcznie robiony .Z sezonowych owoców możesz wyczarować mnóstwo pysznych rzeczy, ogranicza cię do tego jedynie twoja własna wyobraźnia. Możesz zrobić koktajle z dodatkiem mleka, soki, dżemy, sałatki owocowe. Poza sezonem, zawsze możesz dostarczać sobie w formie suplementu olej z winogron lub ekstrakt z czarnej porzeczki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *